.
 
IndeksIndeks  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

Share | 
 

 Umiejętności specjalne

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość
Admin
Admin
avatar

Liczba postów : 137
Join date : 01/07/2016

PisanieTemat: Umiejętności specjalne   Sob Lip 02, 2016 12:26 am


Alchemia
Jest to zdolność, którą opanował w mniejszym lub większym stopniu każdy alchemik i alchemik państwowy, jednak nie tylko; jeśli poszukiwany był poprzednio w którejś z tych grup, również może panować nad alchemią. Używanie alchemii jednak nie opiera się tylko i wyłącznie na nauce - by właściwie nad nią zapanować, należy mieć wrodzony talent do niej.
Sztuka ta jest metafizyczną dziedziną nauki, która opiera się na manipulowaniu i kształtowaniu materii wedle woli alchemika; proces ten nazywany jest aktem transmutacji i obejmuje trzy kroki. Są to kolejno: zrozumienie struktury danej materii i jej energii, dekonstrukcja, czyli użycie energii do rozbicia materii, by ta miała odpowiednią formę do rekonstrukcji, czyli nadania jej pożądanego kształtu.
W alchemii rozróżnia się cztery główne elementy - ziemię, powietrze, wodę i ogień - na nich też najczęściej alchemicy opierają swoje specjalizacje. Oczywiście każdy z elementów ma pewne odnogi, takie jak, między innymi, metal, lód czy eksplozje, jednak wyżej wymieniona czwórka jest główną kanwą źródeł alchemii. Wspomnieć należy również, że czystej alchemii ognia nie da się już poznać - ostatni alchemik ognia to Roy Mustang, który nie był skory do przekazania swojej wiedzy innym i spalił wszystkie księgi zawierające informacje na jej temat.
Alchemia jednak nie opiera się nigdy na tworzeni czegoś z niczego - to zapewnić może jedynie kamień filozoficzny, którego kreacja jest surowo zakazana. W procesie transmutacji obowiązuje tak zwana reguła Równoważnej Wymiany, która brzmi "w celu utworzenia bądź otrzymania czegoś, coś o wartości równej musi zostać poświęcone". Zasadę tą zwykle się dzieli na dwie części: Prawo Zachowania Masy i Jakości, mówiące, że nic nie może zostać utworzone bez zniszczenia czegoś innego, tak samo nic nie może zniknąć bez śladu. Drugą częścią jest Prawo Jedności w Przyrodzie, które polega na tym, że materia przynależąca do danego żywiołu może być transmutowana tylko i wyłącznie w inną materię do niego przynależącą.
W sytuacji, gdy alchemik próbuje pominąć powyższą zasadę, mówi się o Odbiciu. Odbicie polega na wywarciu negatywnego wpływu na alchemiku usiłującym pominąć Wymianę, począwszy na zadaniu mu rany, przechodząc przez mutację, poważne obrażenia wewnętrzne, kończąc zaś na śmierci.
Do procesu transmutacji konieczny jest Krąg Transmutacyjny, który przez alchemików najczęściej jest rysowany na materii, którą mają zamiar transmutować. Taki Krąg pozwala na przepływ energii, symbolizując jej krążenie w naturze i równowagę; jego drugą częścią są znaki runiczne, które oparte są na starych alchemicznych zapiskach i eksperymentach. Umieszczone we wnętrzu Kręgu najczęściej mają postać wielokątów foremnych, które również symbolizują równowagę między żywiołami, jednak zdarzają się też kręgi zawierające symbole astrologiczne lub jakiś tekst. Chociaż najczęściej są rysowane na bieżąco przez alchemików, zdarzają się też tacy, którzy noszą swoje Kręgi przy sobie - najczęściej mają je na rękawiczkach, bądź wytatuowane na dłoniach, by przepływ mocy był lepszy.
Absolutnie zakazana prawnie jest Transmutacja Ludzi, która obejmuje Wskrzeszanie, Tworzenie Sztucznego Życia, Pieczętowanie Duszy oraz Tworzenie Ludzkiej Chimery. Przywrócenie martwej osoby jest po pierwsze aktem nielegalnym, po drugie niemożliwym - dusza, która raz opuściła ciało, nie może do niego wrócić na zawołanie człowieka. Próba Wskrzeszenia zawsze poskutkuje Odbiciem polegającym na odebraniu alchemikowi jakiejś części jego ciała - w przypadku braci Elric było to całe ciało Alphonse'a i noga Edwarda, zaś w przypadku Izumi Curtis - kilka organów wewnętrznych, przez co kobieta często pluła krwią.
Sztuczni ludzie, czyli Homunculusy, również są prawie niemożliwi do stworzenia, gdyż wszystkie próby opisane przez źródła zawsze kończyły się fiaskiem. Niemniej jednak kreacja sztucznego człowieka jest absolutnie zabroniona, gdyż istoty te są zbyt potężne i wytrzymałe. Na przykład plują na youtuberów kwasem.
Inną metodą transmutacji człowieka jest Pieczętowanie Duszy w jakimś obiekcie - najczęściej służą do tego zbroje. Oficjalnie nie ma zbyt wielu zapisków na temat transmutacji tego typu, jednak prowadziły do niej nawet badania rządowe na osobach skazanych na śmierć. Dusza zapieczętowana w zbroi jest nieśmiertelna i może istnieć w świecie ludzi do czasu, aż jej pieczęć (zazwyczaj wykonana z krwi) zostanie zniszczona.
Tworzenie chimer ze zwierząt nie jest zakazane, niemniej jednak łączenie zwierząt z ludźmi już jest prawnie zabronione. Ten typ transmutacji określany jest bioalchemią i polega na połączeniu przynajmniej dwóch niespokrewnionych ze sobą istnień w jedno przy pomocy zdolności alchemicznych. Ten rodzaj alchemii jest sztuką trudną i niemal niewykonalną bez kamienia filozoficznego, jednak są jednostki, które są do niego zdolne. Niewiele eksperymentów związanych z kreacją formy życia naraz ludzkiej i zwierzęcej kończyło się sukcesem, w związku z czym niewielu alchemików się jej podejmowało.
Zależnie od tego, jak długo postać posługuje się alchemią i tego, jak użytkownik opisze ją w karcie postaci, zostanie nałożone na nią ograniczenie użytkowania: wynosi ono od jednego do trzech postów użycia i zależnie od tego, ile postów postać ją używa, tyle samo musi zawsze potem odpoczywać (jeden post użycia - jeden odpoczynku, dwa posty użycia - dwa odpoczynku, trzy użycia - trzy odpoczynku).
Danchemia
Inaczej zwana alkahestrią jest często traktowana jako odłam alchemii. O ile alchemia skupia się bardziej na obiektach nieożywionych, danchemia używana jest głównie do medycyny i skoncentrowana jest wokół filozofii Smoczego Pulsu, czyli energii przepływającej przez Ziemię oraz kształtowania przepływającego przez ludzi chi w celach medycznych i koncentrowania swojej mocy w zranionym miejscu. Alkahestria oparta jest, analogicznie do kręgów transmutacyjnych alchemików, na okręgu z wpisanym w niego pentagramem, który symbolizuje równowagę między pięcioma elementami - wodą, ziemią, metalem, ogniem i drewnem.
Co więcej, danchemia pozwala na działanie na większych dystansach dzięki Pulsowi Smoka i wyczuwaniu jego przepływu przez ziemię. Jest to sztuka wyższej klasy niż alchemia pod względem medycznym, jednak przy tym też trudniejsza; podobnie jak w przypadku alchemii, do użytkowania jej potrzebna jest nie tylko nauka, ale też wrodzony talent. Używanie danchemii jest możliwe, gdy danchemik ma kontakt z wyżej wspomnianym okręgiem.
Puls smoka natomiast jest pojęciem kluczowym w filozofii kraju Xing. Mówi ona, że przez całą ziemię, od gór w dół przepływa specyficzna energia życiowa, na wzór krwi płynącej przez żyły istot ożywionych. Energia ta wypełnia każde stworzenie i nadaje naturze odpowiedni rytm. Wyczuwanie Pulsu Smoka jest zwykle przypisywane danchemikom, jednak zdolni są do tego również elitarni wojownicy z państwa Xing. Zdolność ta pozwala na wyczuwanie energii ziemi, ludzi i wykrywanie wszelkich anomalii duchowych, jest również dobrym narzędziem dla tropicieli.
Ograniczenie użytkowania danchemii samej w sobie jest takie samo jak alchemii.
Wyczuwanie pulsu smoka jest umiejętnością pasywną (nie podlega ograniczeniom) dla danchemików i xingijskich wojowników, jednak jeśli postać bardzo skupi się na niej, może jej używać przez trzy posty i przez kolejne trzy ta będzie nieco osłabiona.

Chimery
Jako twór nadnaturalny, powstały w wyniku użycia alchemii na zwierzęciu i człowieku, chimera łączy w sobie cechy obu gatunków. Wliczają się w to również zdolności typowe dla danego zwierzęcia i każda chimera winna mieć jako umiejętność specjalną wpisaną właśnie taką cechę; przykładowo niedźwiedź powinien być silny, kot bardzo zręczny, pies zaś powinien mieć wyczulone zmysły. Ponadto, każda chimera jest zdolna do czasowej zmiany postaci na bardziej zezwierzęconą.
Umiejętności wynikające z gatunku są traktowane jako pasywne. Przemiana natomiast jest kwestią bardziej skomplikowaną. Tutaj przejście w postać zezwierzęconą zajmuje jeden post, czyli dopiero w kolejnym nasza postać jest w pożądanej formie. W tej przebywać może maksymalnie trzy posty, a odmiana znowu trwa jeden.
Automail
Mianem automaila określane są automatyczne protezy kończyn, które łączone są z systemem nerwowym, dzięki czemu możliwe jest poruszanie sztucznymi kończynami bez żadnej dodatkowej energii. Początkowo automaile używane były jako broń i właśnie na tym sposobie użytkowania ich należy się w tej chwili skupić. Jest to wciąż możliwe, jednak posiadacz automaila ma obowiązek opisania w historii postaci okoliczności, w których straciła daną kończynę i dokładnie opisane zdolności takiego aparatu. Bez przesady - żadnych podręcznych czołgów. 
Każdy automail bojowy dostanie indywidualne ograniczenia. Zwykłe nie będą ich miały nakładanych ograniczeń, gdyż nie stanowią żadnej przewagi w walce. 
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora http://magnumopus.forumpl.net
 
Umiejętności specjalne
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Profesje i wymagane umiejętności dodatkowe
» Spokojnie, będzie boleć tylko kurewsko mocno. [pozyskanie nowej umiejętności: Torturowanie]
» Mądrości przeszłości : nauka nowej umiejętności - zwinności.

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Magnum Opus - Fullmetal alchemist pbf :: Wprowadzenie :: Biblioteka-
Skocz do:  





OBRAZKI POJAWIAJĄCE SIĘ NA FORUM WZIĘTE Z ZEROCHANA, DEVIANTARTA LUB TUMBLRA. JEŚLI UŻYLIŚMY TWOJEJ PRACY I NIE ŻYCZYSZ SOBIE TEGO, SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI.

@ Moe(Roth) - Twórca stopki.
Kate - Autorka ogłoszenia
Za wszelkie przeróbki odpowiada Casey.