.
 
IndeksIndeks  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

Share | 
 

 Kraje i narodowości

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość
Admin
Admin
avatar

Liczba postów : 137
Join date : 01/07/2016

PisanieTemat: Kraje i narodowości   Sob Lip 09, 2016 5:46 pm


Amestris
Amestris jest państwem unitarnym składającym się z pięciu regionów - Centrali, Północy, Wschodu, Południa i Zachodu. Każdy kolejny region ma odrębną kulturę i skupia się na innej dziedzinie gospodarki, przez co trudno byłoby funkcjonować całemu państwu bez chociaż jednej jego części. Głową Amestris jest zarazem przywódca sił militarnych państwa, określany mianem Fuhrera. Amestris uważane jest za światową stolicę alchemii, gdyż pochodzący stąd alchemicy mają zdolności najwyższej klasy i są najlepiej szkoleni do wykonywania swojego fachu w armii. Państwo to dłuższy czas skupiało się absolutnie na przemyśle militarnym i prowadzeniu wojen z praktycznie wszystkimi swoimi sąsiadami; dziś jednak sytuacja jest znacznie bardziej spokojna, dzięki czemu Amestris może się skupiać na innych dziedzinach życia gospodarczego. 
Ludzie zamieszkujący ten kraj są równie podzieleni charakterami, co regiony przez nich zamieszkiwane. Znaczna część wpisuje się w cechy miejsc, z których pochodzą, lub które zamieszkują. Mieszkańcy Amestris aktualnie są ludźmi otwartymi na inne kultury, przyjezdnych i chętnymi do podróżowania na własną rękę. Wielu z nich zajmuje się alchemią, dzięki czemu ta jest aktualnie uznawana za wielki atut tego państwa. 
W związku z kanonicznymi podobieństwami do krajów środkowoeuropejskich (z naciskiem na Niemcy), postacie pochodzące z Amestris powinny mieć eurocentryczny typ urody i europejskie nazwiska, z dodatkiem tych pochodzących z Wysp Brytyjskich. 
Aerugo
Aerugo jest księstwem, które graniczy z południową częścią Amestris i z którym też toczyło ono wojnę przez pewien czas. Przed tym sporem jednak, to jest przed dojściem Kinga Bradleya do władzy, kraje te miały bardzo dobre stosunki. Aktualnie ten stan rzeczy powrócił, dzięki czemu Aerugo ponownie mogło skupić swoją gospodarkę na eksporcie towarów zza morza. Gospodarka militarna tego państwa nigdy nie należała do najlepiej rozwiniętych, ponieważ jest ono zupełnie pokojowe... 
... Zresztą takie jest też podejście do życia ludzi stąd. Bardzo sympatyczni ludzie o sercach równie ciepłych, co nadmorski, południowy klimat, w którym żyją. Cechuje ich z pewnością serdeczność, gościnność, otwartość na innych i umiłowanie dobrego jedzenia, wina i pięknych kobiet. 
Kanonicznie porównywane do Włoch państwo, którego mieszkańcy noszą najczęściej imiona właśnie takiego pochodzenia. Nie ma problemów jednak z imionami na przykład hiszpańskimi bądź portugalskimi. Preferowany typ urody postaci stąd to ten śródziemnomorski; opalona skóra i najczęściej ciemne włosy. 
Creta
Creta, w porównaniu z okolicznymi państwami, jest dość młodym krajem, który powstał niecałe tysiąc sto lat temu z kilku nacji, które ze sobą graniczyły. Te jednak, mimo faktu, że zostały zjednoczone już dawno, wciąż niezbyt przepadają za sobą nawzajem i są skore do konfliktów nie tylko między sobą, ale też z innymi okolicznymi państwami, między innymi z Amestris. Każdy ze stanów Crety ma osobną kulturę, zwyczaje i rząd, jednak nad całością pieczę ma Rząd Centralny. 
Ludzie stąd zdają się równie młodzi mentalnością co ich państwo. Gorące głowy, które skore są do konfliktów wywołanych pierwszym lepszym powodem. Każdy z nich uważa swój stan za najlepszy, największy i najwspanialszy, zresztą podobne zdanie mają na temat swego kraju, który mają za centrum wszechświata. Wielu z nich to młodzi idealiści, którzy uwielbiają pędzić za nowinkami technicznymi. Mimo wszystko są jednak bardzo otwarci na świat i bardzo lubią podróżować po innych państwach. 
Kanonicznie Creta porównywana jest do Stanów Zjednoczonych - jest młodym państwem podzielonym na stany, położonym na zachód od eurocentrycznego Amestris. Ludzie z Crety powinni nosić przede wszystkim anglojęzyczne imiona i nazwiska, zaś typ ich urody jest obojętny, jednak powinien być zbliżony do tego typowego dla Amestris. Postacie stąd nie mają żadnych mocy wynikających z pochodzenia. 
Drachma
Drachma jest ogromnym państwem, które graniczy z północną częścią Amestris. Pokój między tymi krajami od zawsze jest kwestią delikatną i dość kruchą. Tereny Drachmy są z grubsza górzyste i zimne, zaś klimat przypomina dość chłodny wariant tajgi, który miejscami wpada w tundrę. Państwo to ma charakter kolosa o wielkiej sile militarnej, która szybko się rozwija. 
Obywatele Drachmy są ludźmi zahartowanymi niskimi temperaturami, jakie panują w ich kraju i źle znoszą te wysokie. Pochodzący stąd żołnierze są bardzo zdyscyplinowanymi jednostkami i świetnie posługują się bronią palną. Ludzie z tego kraju mogą wydawać się podobni do jego klimatu - chłodni i nieprzyjemni, jednak wielu z nich to dusze towarzystwa, które znają wiele ciekawych opowieści. Są to osoby twarde i wytrwałe, które przywykły do bycia rządzonymi silną ręką, jaką jest ich władca. 
Postacie pochodzące z Drachmy powinny mieć imiona i nazwiska słowiańskie ze względu na kanoniczne podobieństwa tego państwa do Rosji. Typ urody powinien być również typowo słowiański bądź europejski. Postacie pochodzące stąd nie mają żadnych mocy wynikających z pochodzenia.
Ishval
Ishval jest państwem, które zostało wchłonięte przez Amestris w czasie wojny ishvalańskiej, która zaczęła się w 1901 roku. Podzielony jest na kilka regionów, między innymi są to Gunja, Kanda i Daliha, zaś w wyniku działań wojennych został niemalże całkowicie zrujnowany. Tereny Ishvalu są z grubsza skaliste i piaszczyste, trudno uprawia się na nich jakiekolwiek rośliny czy hoduje bydło; nad tym jednak wciąż pracuje rząd Amestris i jest tak od czasu, gdy Roy Mustang zobowiązał się do rozwiązania problemów tego państwa.
Mieszkańczy Ishvalu są ludźmi przywiązanymi do swoich tradycji, kultury i religii, zarazem jednak całkowicie odrzucają używanie alchemii; używanie jej wiąże się z wykluczeniem z kultu Ishvala i niechęcią jego wyznawców. Ishvalczycy są przekonani, że nawet ich imiona są darem od boga i są z nich bardzo dumni. Najbardziej charakterystycznym elementem wyglądu tej nacji jest albinoska uroda, która nawet przy krzyżówkach z innymi narodowościami jest cechą dominującą. 
Na rzecz forum wygląd Ishvalczyków został poszerzony do albinizmu - o wiele łatwiej znaleźć takie postacie pod wygląd, niż mające białe włosy i ciemną skórę. Ze względu na podobieństwa do wiary muzułmańskiej i żydowskiej w kulcie Ishvala postacie pochodzące z tego państwa powinny mieć imiona pochodzące właśnie z tego kręgu kulturowego, to jest z bliskiego wschodu. 
Xing
Xing jest państwem leżącym za pustynią, która oddziela go od Amestris i reszty "zachodniego" dla Xingijczyków świata. W roku 1915 państwo to podpisało przymierze z Amestris. Jest to monarchia, w której władcą jest cesarz wyłaniany z jednego z pięćdziesięciu klanów. Zawsze jest potomkiem poprzedniego cesarza i zmuszony jest do wyścigu o władzę z innymi potencjalnymi następcami tronu - każdy klan ma obowiązek oddania jednej ze swych córek cesarzowi, by ułatwić sobie drogę do tronu poprzez posiadanie w swej rodzinie cesarskiego dziecka. 
Wielkość klanów jest bardzo chwiejna - jedne są maleńkie, inne zaś ogromne; przykładowo klan Yao liczy sobie około pięciuset tysięcy członków. Ludzie pochodzący z Xing są tradycjonalistami i chociaż ich państwo jest technicznie na podobnym poziomie zaawansowania co Amestris, wolą wszystko robić tak, jak przywykli przez wieki. Są narodem bardzo tolerancyjnym i miłym, który nie przepada za konfliktami. 
Postacie z Xing powinny mieć azjatyckie cechy wyglądu i imiona pochodzące ze wschodniej części Azji, z naciskiem na Chiny. Gracz może opisać w historii postaci jej klan. Postacie stąd mają pasywną zdolność wyczuwanie energii życiowej innych istot, ponadto mogą się nauczyć danchemii. 
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora http://magnumopus.forumpl.net
 
Kraje i narodowości
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Magnum Opus - Fullmetal alchemist pbf :: Wprowadzenie :: Biblioteka-
Skocz do:  





OBRAZKI POJAWIAJĄCE SIĘ NA FORUM WZIĘTE Z ZEROCHANA, DEVIANTARTA LUB TUMBLRA. JEŚLI UŻYLIŚMY TWOJEJ PRACY I NIE ŻYCZYSZ SOBIE TEGO, SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI.

@ Moe(Roth) - Twórca stopki.
Kate - Autorka ogłoszenia
Za wszelkie przeróbki odpowiada Casey.